tisdag 23 mars 2010

Marlene Dumas

Hei her kommer noen av de bildene av Marlene Dumas som jeg har gått med i mitt bakhode så lenge og nesten glemt av. Virker som hun har en stor utstilling på MoMa nå. Jeg så også at hun hadde skrevet noen tekster om akvarellmaleri, og en veldig fin og ganske stor akvarell. Kanskje skal jeg ta opp Marlene som inspirasjonskilde igjen? Har dog aldri riktig forstått hva hun holder på med når hun maler olje, det er noe med fargene som gir meg grått hår (ved tinningene) Neste innlegg, da blir det Cameroon tror jeg. Det finnes en del likheter og ulikheter som kan vaere interessante. Kjensletemperatur? Saklighet eller romantisering?



1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder, tänker på någons ord "att konst är objekt, bilder etc. sett genom nåns temperament", och kanske en beskrivning av månniskan, som består av både kolföreningar och kultur en sammansatt varelse, vilket kom först vet jag ej.

    SvaraRadera