onsdag 17 mars 2010

dagens huvudsak?



Hei !

ja, man kan jo forsöke å bli litt bedre på det der med å meddele seg. Har sittet og redigert noen av de portrettene jeg snakket om på mötet i går. Det er mest bilder av meg selv ennå, og mange malerier fra atelieret mitt. Jeg får begynne å velge ett og ett bilde og så skrive litt tanker til det, så blir jeg kanskje bedre på å finnes med i sammenhenget. En blogg er jo litt lik å se seg i speilet. Hvordan ser tankene ut i dag? Er det noe som bör rettes til för man går ut i den store verden? Er man privat eller ikke? OK, dags å begynne å skrive om det förste bildet.

Bildet ser veldig hverdagslig ut, hadde man ikke visst bedre hadde man vel trodd at jeg bor i Masthugget. At jeg hörer hjemme der. Men slik ser ikke jeg det, jeg ser det mer som om det er et bilde fra en film man synes seg ha sett. Jeg kan begynne å tillegge karakteren jeg ser visse egenskaper og historier. Det ser ut som noen jeg kjenner, men det er ikke meg. Hva er forskjellen? Jeg synes det er bra med portretter som blir noe annet, at det ikke bare handler om å gjengi det ansiktet som ligner mest på den "masken" man oprettholder for seg selv

Jeg får kanskje ta med et bilde til om det skal bli mulig å finne ut av hva jeg tenker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar